Technologie dronů pomáhají i při výcviku motorkářů

DomůUncategorized

Technologie dronů pomáhají i při výcviku motorkářů

Technologie dronů pomáhají i při výcviku motorkářů.

Analytici: Ceny energií pro spotřebitele by mohly dál klesat
Možnosti fotovoltaiky: Standardní FVE, ostrovní či hybridní elektrárny
Zkontrolujte smlouvy: Čerpadlo servis ocení, a vy nepřijdete o záruku
Servis tepelného čerpadla obvykle stojí mezi 2800 – 5000 Kč

Ze statistik Centra dopravního výzkumu, které využívá dat Policie ČR, vyplynulo, že v roce 2021 se na českých silnicích stalo 3129 nehod s účastí motocyklistů. Jejich následkem zemřelo 82 motorkářů, dalších 329 jich bylo zraněno těžce.

Evropská asociace bezpečnosti silnic varuje před začátkem motorkářské sezony, že i když dříve byla označována za důvod nezkušenost především mladých motorkářů, bohužel výrazně přibylo nehod i u skupiny nejzkušenějších. Spolek Okruháři.cz přichází s nabídkou sezónního výcviku pod vedením profesionálů.

V meziročním srovnání došlo vloni k poklesu nehod o 3,3 %. Evidováno bylo o 21 usmrcených motocyklistů více (tj. 25,6 %) a o 72 těžce zraněných motocyklistů méně (tj. 21,9 %). Přestože motocyklisté zaujímají s 1,5 % celkového dopravního výkonu pouze menší součást objemu na celkové dopravě v Česku, patří mezi nejohroženější skupiny na silnicích.

„Byť je z našich údajů patrné, že motocyklisté sami zaviní pouhou čtvrtinu svých havárií a naopak plných 68 % dopravních nehod motocyklů mají na svědomí řidiči automobilů, je při jízdě na motocyklu zejména u silnějších kubatur neúprosná matematiky, kdy dochází součtem faktorů kinetické energie motorky a objektu se kterým se střetnou, navíc s minimálními prvky pasivní ochrany motorek, k daleko vážnějším následkům dopravních nehod “ komentoval situaci ambasador Evropské asociace bezpečnosti silnic (EABS) Marcel Mourek.

Výcvik dovedností jako jediná prevence
„Skokový nárůst vážných dopravních nehod u motorkářů z loňského roku i mezi zkušenými jezdci představuje o důvod více zaměřit se před sezónou na zlepšení jezdeckých dovedností na motorce. Ego stranou – rozvoj dovedností, opakování základů i rady od kolegů pro zlepšení potřebuje každý motorkář. Kurzy bezpečné jízdy dávají smysl a mohou zachránit desítky životů ročně a ušetřit pojišťovnám nemalé prostředky,“ doporučuje Roman Kadlčík, hlavní instruktor společnosti Okruháři.cz, která se výcviku dovedností v ovládání motocyklu profesionálně věnuje.

Okruháři.cz pořádají Okruhové dny na tzv. SPZkách už od roku 2013. Celkem již okruhovým kurzem prošlo přes 4000 účastníků. Každý z těchto účastníků se během dne výrazně posune v bezpečném ovládání motocyklu
z hlediska brždění, vnímání prostoru kolem sebe, předvídání nebezpečí, pozice těla na motorce apod. Letos na Automotodromu Brno pořádají celkem šest akcí. Vždy pro všechny typy motorek a všechny úrovně jezdeckých dovedností.

Jak probíhají „SPZky?“ Pomohou drony a elektronická stopa motorky
Jde o výcvik jízdy na okruhu pod vedením instruktorů. Den začíná v učebně teorií, pokračuje na Polygonu Brno, kde se trénují jednotlivé dovednostní prvky jízdy na motorce a den frekventanti zakončí jízdami na Automotodromu Brno. Výcvik je určený pro motorkáře, kteří začínají s okruhovým ježděním, stejně tak pro všechny, kteří se chtějí skokově zlepšit v jízdních dovednostech. Při výuce v učebně lektoři krom klasické teorie jízdy a ovládání stroje používají mj. moderní technologie v podobě záběrů jezdce na okruhu z dronu, který jede správnou a bezpečnou stopu zatáčkou a vše doplňuje kreslená čára naznačující korektní stopu (na způsob elektronické tužky např.
v hokeji, atd.)

„V praktické části jízd na cvičné dráze dostane každý účastník nejméně 16x osobní zpětnou vazbu od instruktora na stanovištích, kde se naučíš správnou pozici těla, pohled do zatáčky, průjezd zatáčkou, brzdění a správnou stopu,“ popisuje Miloš Sochor z Okruháři.cz, jak probíhá proces výcviku. Odpoledne, kdy už mají studenti motorku náležitě v ruce, jdou trénovat jízdu na dráhu Masarykova okruhu v Brně, kde jezdí nejlepší piloti světových šampionátů.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 2