Společnost Woltair spouští novou mobilní aplikaci pro zákazníky a připravuje vylepšený on-line kalkulátor pro rychlou tvorbu nabídky na míru.
Společnost Woltair spouští novou mobilní aplikaci pro zákazníky a připravuje vylepšený on-line kalkulátor pro rychlou tvorbu nabídky na míru. V Česku a v Německu pak Woltair startuje pilotní projekt přechodu na tzv. self-service prodej.
Woltair je původně česká instalační firma, která v posledních letech až trojnásobně meziročně roste, a to především díky sázce na digitalizaci procesů ve své operativě. Woltair je tak schopen zaručit dlouhodobě stabilní ceny a trvalou kvalitu celého procesu od kalkulace po realizaci. V digitálním přístupu edukuje i své zákazníky a z lokální instalační firmy se stává přeshraničním vizionářem.
„Woltair má digitalizaci ve své DNA. V naší operativě sázíme na digitální nástroje, protože věříme, že nám pomáhají růst, zaručovat trvalou kvalitu služeb, snižovat chybovost a odlišovat se tak od ostatních firem na trhu. Jsme moderovaný market-place, do jisté míry nás řídí naše vlastní digitální platforma Superfix, kterou ve své operativě používají naši kmenoví zaměstnanci i naši technici, tzv. Woltair partneři.“ říká Jan Hanuš, CEO Woltair Group, který ve firmě působí déle než rok.
Platforma Superfix, kterou vyvinul vlastní tým IT a R&D expertů, po dva roky maximalizuje přenos informací a dat z firmy směrem k Woltair partnerům, kteří instalují tepelná čerpadla a fotovoltaiky u koncových zákazníků. Kromě Superfix ale Woltair zařazuje do provozu i další vlastní digitální nástroje.
Všechny informace přehledně na jednom místě díky nové mobilní aplikaci
Woltair spouští mobilní aplikaci pro tisíce českých zákazníků, která usnadní instalaci tepelného čerpadla a fotovoltaiky. Zákazníky, kteří si nechávají instalovat tato zařízení, snadno provede celým procesem instalace. Přímo v aplikaci získají zákazníci přehled všech úkonů a termínů, přístup k nabídkám a dokumentům i možnost posílat své požadavky nebo přikládat fotografie k zakázce. Aplikace umožní také jednoduše podepsat smlouvu. „Nabízíme absolutní transparentnost v průběhu celé zákaznické cesty, je to něco jako otevřená kuchyně v restauraci, zákazníci nám vidí pod ruce i pod pokličku,“ dodává k nové appce Jan Hanuš.
Majitelům fotovoltaických elektráren navíc dodá komplexní přehled o aktuální výrobě, spotřebě, ekologickém přínosu i ekonomické návratnosti investice. Všechny tyto informace získají v aplikaci majitelé solárních elektráren se střídači GoodWe, Solax a Growatt. Aplikace je zdarma a je dostupná v několika jazycích.
Dlouhodobou vizí je umožnit domácnostem podstatně efektivněji nakládat s energií, její výrobou i spotřebou. S rozšiřováním tepelných čerpadel, fotovoltaik, elektromobility i chytrých domácích spotřebičů možnosti optimalizace energetického hospodaření porostou. Právě mobilní aplikace Woltair by v tom měla hrát brzy hlavní roli.
Nová on-line kalkulačka zprostředkuje řešení na míru
Nový on-line kalkulátor na poptání tepelného čerpadla a fotovoltaiky bude v průběhu prosince umístěný na webech všech zemí, ve kterých Woltair operuje. Kalkulačka provede zákazníky on-line nabídkou a pomůže definovat poptávku přesně určenou na míru zákazníkovi. Je tak zajištěna časová úspora obou stran, klienta i firmy. Zatímco běžně na trhu trvá příprava nabídky na míru řádově v počtech dnů až týdnů, díky novému on-line kalkulátoru od Woltair se bavíme o „řádu sekund“.
Kalkulačky jsou vybavené digitálními prvky, jsou uživatelsky přívětivé a zároveň odrážejí fakt, že je Woltair market-place s nejširší nabídkou na trhu. Klient tak během pár sekund vidí cenové rozpětí a konkrétní řešení, jeho výkon, hlučnost i zemi původu, které je šité na míru jeho výchozí situaci. Woltair tak zajišťuje férový a transparentní přístup od samého počátku realizace.
V první polovině příštího roku bude Woltair testovat také nové weby. Ty budou lépe odrážet to, že má Woltair charakter dvojitého marketplace. Weby se zaměří na lepší práci se zákaznickou segmentací a budou na nich informace pro pokročilejší uživatele prodávaných zařízení, ale i pro zájemce nebo ty, kteří jsou čerstvými majiteli tepelného čerpadla či fotovoltaiky. Obecně je cílem Woltair přinášet informace a trendy nezbytné pro nalezení toho správného řešení pro danou nemovitost.
Z tradičního prodeje po self-service
Woltair čím dál tím víc sází na maximální využití digitalizace a automatizace procesů i ve vlastní operativě, která je úzce propojena s přímým prodejem. V Německu, které je pro Woltair trhem s největším obchodním potenciálem, a také v Česku, právě pilotuje přechod z tradičního off-line prodeje na tzv. self-service prodej. V pilotním programu Woltair usiluje o co nejdelší protažení digitální cesty od on-line kalkulačky až po digitální podpis kontraktu.
„Klienti požadují rychlost a časovou i finanční úsporu. V případě digitálního prodeje proto chceme být co nejefektivnější. Cílem našeho pilotu je dosáhnout standardizovaného procesu, zajištovat zákazníkům co nejhladší cestu prostřednictvím samoobslužného procesu a poskytovat špičkovou uživatelskou zkušenost bez nutnosti setkání se s kýmkoli v průběhu přípravy a podpisu kontraktu. Je to absolutní revoluce v prodeji tepelných čerpadel, tohle ještě nikdo v Evropě nedal,“ popisuje budoucnost prodeje ve Woltair Jan Hanuš.
Digitální procesy z Česka do světa
Woltair je nyní z Česka rozkročený do Polska, Itálie a Německa. Během implementace digitálních nástrojů se nesetkává pouze s IT problematikou, ale také s různým přístupem k digitálnímu vzdělání obyvatel i s rozdílnou startovací úrovní dané země v energetice. Například požadavky na on-line „sebezaměřovací“ formulář zákazníka, díky kterému získává Woltair výchozí data pro výpočty zakázek na míru, se napříč zeměmi liší řádově v desítkách otázek. V Polsku, které má jinou výchozí pozici na poli státní energetiky, stačí dle testů otázek 30, oproti Německu, které vychází na 90 otázek pro správnou skladbu nabídky. Woltair také pracuje s unikátními daty, které již během roční práce na trzích získal.
„Díky maximálnímu možnému využití digitalizace chce Woltair fungovat dlouhodobě efektivně, optimalizovat zásoby a lidské zdroje. Přizpůsobuje svou strukturu, zjednodušuje zbytečně složitá řešení a postupy a minimalizuje procesní chyby. Zkracuje tak dobu instalace zařízení až trojnásobně.“ doplňuje Jan Hanuš.
KOMENTÁŘE