Průměrné emise CO2 u nových aut loni stouply o 1,5 %

DomůEnergie

Průměrné emise CO2 u nových aut loni stouply o 1,5 %

V Česku se loni zvýšily průměrné emise oxidu uhličitého (CO2) u nových osobních vozů o 1,5 procenta na 138 gramů na kilometr.

Za prvních 6 měsíců bylo v ČR registrováno 1 853 nových vozů na LPG
Zájem Čechů o benzinové vozy roste, k alternativním pohonům jsou skeptičtí
Prodej aut s hybridním pohonem v Česku stoupl o 41,5 %
V Česku loni jezdilo 4000 aut s pohonem na zkapalněný ropný plyn (LPG)

V Česku se loni zvýšily průměrné emise oxidu uhličitého (CO2) u nových osobních vozů o 1,5 procenta na 138 gramů na kilometr.

Za posledních deset let emise CO2 klesly jen o tři gramy na kilometr. Vyplývá to z údajů Centra dopravního výzkumu.

„Za meziročním růstem průměrných emisí stojí pravděpodobně více faktorů: ať se jedná o opětovný růst podílu SUV a terénních vozidel na 44,6 procenta, pokles podílu malých vozidel na 13,4 procenta, ale také stále velmi nízký podíl vozidel s nulovými lokálními emisemi. Ty mají podíl dvě procenta trhu, což je ve srovnání mezi zeměmi Evropské unie jedním z nejnižších vůbec,“ uvedl ředitel CDV Jindřich Frič.

Lídrem mezi 20 nejregistrovanějšími značkami v České republice v průměrných emisí CO2 byl v uplynulém roce Renault se 123 g/km, následoval Peugeot 125 g/km a Suzuki 125 g/km, které neobhájilo první pozici z roku 2021.

Největší domácí značka Škoda Auto skončila na pátém místě se 130 g/km. Naopak nejvyšší průměrné emise měly značky Mercedes, Audi a nejhůře skončil se 183 g/km SsangYong.

Z 20 nejprodávanějších značek jich sedm emise CO2 meziročně snížilo, nejvíce Volvo, o 4,5 procenta. U této značky bylo téměř každé šesté nově registrované osobní vozidlo s externím dobíjením. Největší nárůst, o devět procent na 154 gramů, zaznamenala značka Cupra.

Český trh nových osobních vozů loni poklesl o sedm procent na na 192.087 aut.

Zdroj: ČTK

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 1