Služby ombudsmana ČEZ loni využilo přes 800 zákazníků

DomůEnergie

Služby ombudsmana ČEZ loni využilo přes 800 zákazníků

Na Ombudsmana ČEZ se v roce 2023 obrátilo 815 zákazníků. Oproti předchozímu roku se jedná o mírný pokles, což kopíruje postupné odeznívání energetické krize.

Jaderné elektrárny ČEZ chtějí v letošním roce zvýšit výrobu
Pražská Brumlovka má první 100% elektrickou flotilu autobusů v Praze
Ministerstvo po kritice zákon o ČEZ přepracuje
Čtvrtý blok Dukovan opět vyrábí, skončila 73 dnů dlouhá odstávka

Na Ombudsmana ČEZ se v roce 2023 obrátilo 815 zákazníků. Oproti předchozímu roku se jedná o mírný pokles, což kopíruje postupné odeznívání energetické krize.

I nadále ale zákazníci vyhledávají tuto službu mnohem častěji než v předkrizovém období. Ombudsman uznal oprávněnost 46 podnětů, více než třetina ovšem spadá do kategorie „specifického přístupu“, kdy ombudsman požádá příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby vyhověla zákazníkovi, jehož podání je neoprávněné, ale ocitl se v mimořádně těžké životní situaci.

Letos v říjnu uběhne 15 let od okamžiku, kdy ČEZ jako první v České republice institut ochránce práv zákazníků zavedl.

V období energetické krize se zákazníci se svými případnými trablemi a potížemi v mnohem větší míře obracejí na ombudsmana, který nezávisle posoudí jejich situaci. Ačkoliv v loňském roce vyřizoval ochránce práv zákazníků ČEZ Josef Sedlák se svým týmem o desetinu méně podnětů než v roce 2022, přesto patří počet 815 přijatých případů k nejvyšším za téměř 15 let jeho působení v této funkci.

Institut ombudsmana zavedla společnost ČEZ jako jedna z prvních energetik v Evropě a jako úplně první v České republice. Šetří případy zákazníků, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace podané u příslušné společnosti ze Skupiny ČEZ.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0