Top 10 událostí z energetiky za poslední týden

DomůObnovitelné zdroje

Top 10 událostí z energetiky za poslední týden

Jádro představovalo po druhé světové válce společně s uhlím hlavní pilíř německé energetiky. Díky vládou podporovanému výzkumu Německo tak v 70. letech disponovalo 17 GW jaderného instalovaného výkonu.

Elektřina bude v prosinci o 89% dražší než loni
Změny legislativy pomohou zájemcům o malé solární elektrárny
Česko na energii zpracovává jen 12 % odpadu, většina jej končí na skládkách
Dodavatelé energií se potýkají s náporem požadavků kvůli úspornému tarifu

Jádro představovalo po druhé světové válce společně s uhlím hlavní pilíř německé energetiky. Díky vládou podporovanému výzkumu Německo tak v 70. letech disponovalo 17 GW jaderného instalovaného výkonu.

Tou dobou jaderné elektrárny platily za klíčový prvek energetické bezpečnosti a spolehlivý zdroj dodávek elektřiny pro rozvíjející se německou ekonomiku.

Francouzský jaderný regulátor Autorité de Sûreté Nucléaire (ASN) uvedl, že pro zajištění bezpečnosti elektrické sítě udělí dočasné výjimky upravující maximální teplotu chladicí vody vypouštěné z některých jaderných elektráren. Během současné vlny veder totiž nejsou některé elektrárny schopny dané limity dodržet.

Německý ministr hospodářství Robert Habeck ve čtvrtek prohlásil, že nelze spoléhat na ruské potrubní dodávky zemního plynu během následujících měsíců. Německo v návaznosti na to zvedá cíle pro naplnění svých zásobníků. Dle aktualizovaných cílů by zásobníky měly být do 1. září naplněny ze 75 %, do 1. října z 85 % a do 1. listopadu z 95 %.

Celosvětová poptávka po elektřině v roce 2022 vzroste o 2,4 % po loňském nárůstu o 6 %, čímž se vyrovná průměrnému tempu růstu za posledních pět let před pandemií Covid-19, uvádí zpráva IEA. Ačkoli se v současné době očekává, že poptávka po elektřině bude pokračovat v podobném růstu i v roce 2023, výhled je zkalen ekonomickými turbulencemi a nejistotou ohledně toho, jak by ceny paliv mohly ovlivnit skladbu výrobních zdrojů.

V návratu zařízení z opravy v zámoží Siemensu bránily sankce, které západní svět uvalil na Rusko za jeho agresi vůči Ukrajině. Vláda v Berlíně zpochybňuje, že za poklesem dodávek plynu jsou západní sankce, ačkoliv společnost Siemens Energy tento důvod pro nemožnost dodat včas turbínu z Kanady už dříve potvrdila. Gazprom dnes upozornil, že problémy ohledně sankcí přetrvávají, a s nimi tedy i rizika pro objem dodávek.

Podle webu Gazpromu proudí do Německa od 09:00 SELČ za hodinu pouze 14 milionů kilowatthodin (kWh/h) plynu. Mezi 06:00 a 07:00 SELČ to ještě bylo více než 27 milionů kWh/h. Rusko ale podle agentury DPA a týdeníku Der Spiegel možná pošle více plynu přes Slovensko.

K dosažení německého cíle stát se klimaticky neutrálním do roku 2045 bude muset země významně pokročit v rozvoji vodíkových technologií, které jsou nezbytnou součástí německé energetické transformace založené na obnovitelných zdrojích energie (OZE).

Tržby se v pololetí zvýšily o více než 67 procent na 66,2 miliardy eur. Ztráta bez mimořádných položek pak činila 1,3 miliardy eur proti zisku 3,7 miliardy eur před rokem.

Saúdská Arábie již v minulých letech avizovala své plány v rozvoji dlouhodobě udržitelné ropné produkční kapacity. K tomuto kroku se vzhledem k energetické krizi spojené s válkou na Ukrajině obrací stále větší pozornost. Prostřednictvím největší ropné společnosti na světe, společnosti Saudi Aramco, kde stát drží většinu, plánují Saúdové dostat udržitelnou kapacitu na úroveň 13 miliónů bpd, a to do roku 2027 z aktuální úrovně 12 milionů bpd. V podfinancování ropného sektoru vidí tamní představitelé příležitost, kterou chtějí využít.

V polovině června letošního roku hostil BNEF v Torontu diskuzi se zástupci těžařů a producentů kovů, kdy hlavním tématem diskuze byla právě produkce potřebných kovů a dekarbonizace v tomto sektoru.

Společnost Sono Motors, která vyrábí solární elektromobily, v pondělí zveřejnila výrobní projekt svého osobního automobilu Sion a také solární autobusové soupravy určené pro vozový park veřejné dopravy v Evropě. Informoval o tom zpravodajský server Protocol. Zakladatelé firmy věří, že solární technologie, kterou vyvinuli, může být využita pro veškeré druhy dopravy, včetně autobusů, nákladních automobilů a lodí.

Zdroj: oEnergetice.cz

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0