Ministři EU budou řešit novou emisní normu, nejspíš ji schválí

DomůZahraničí

Ministři EU budou řešit novou emisní normu, nejspíš ji schválí

Ministři zemí Evropské unie odpovědní za konkurenceschopnost se budou zabývat novým emisním nařízením Euro 7, jehož cílem bylo dále zpřísnit emisní pravidla.

Oživuje zájem o tepelná čerpadla, důvodem rostoucí ceny uhlí a nová daň z C02
Vláda opět odložila rozhodnutí o přerozdělení výnosů z emisních povolenek
Bývalý šéf Audi Stadler dostal za emisní podvody podmíněný trest vězení
Průměrné emise CO2 u nových aut loni stouply o 1,5 %

Ministři zemí Evropské unie odpovědní za konkurenceschopnost se budou zabývat novým emisním nařízením Euro 7, jehož cílem bylo dále zpřísnit emisní pravidla.

Vzhledem k důležitosti této normy pro Českou republiku budou zemi na jednání v Bruselu zastupovat ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela i ministr dopravy Martin Kupka. Na stole je nyní podle všeho kompromisní dokument, který je pro Česko, velkého kritika původního návrhu, přijatelný.

Stejně tak by nařízení v nynější podobě měly schválit i ostatní země, které se proti původnímu znění vymezily, uvedl nejmenovaný zdroj blízký vyjednávání.

Proti dřívější a podle zástupců automobilového průmyslu nerealistické variantě Euro 7, kterou navrhla Evropská komise, se ostře vymezilo osm zemí, a to Česko, Francie, Itálie, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Polsko a Slovensko. S posledním návrhem normy, se kterým minulý týden v pátek přišlo španělské předsednictví, jsou ale tyto země nakonec spokojené. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tolik přísné a rovněž se podařilo dojednat časový rámec zavedení normy, který je podle kritiků původního návrhu realističtější.

Emisní nařízení Euro 7 mělo začít platit u osobních automobilů už v polovině roku 2025, u nákladních vozidel o dva roky později. Řada členských států Evropské unie to ale považovala za nereálné. Automobilky si stěžovaly, že nebudou mít na přípravu změn dostatek času. Kompromisní návrh proto původní limit prodloužil.

Nyní počítá se zavedením opatření 30 měsíců od vstupu normy v platnost u nových typů osobních vozidel a 42 měsíců u stávajících aut. U nákladních aut to má být 48 měsíců, respektive 60 měsíců.

Zdroj: Ceskenoviny.cz

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0