U stojanů ČEZ v pololetí využili řidiči službu futurego více než 271tisíckrát a v průměru si pokaždé odvezli asi 23 kWh certifikované bezemisní elektřiny.
Poprvé v České republice pokořil celkový pololetní odběr v rámci jedné sítě veřejných dobíjecích stanic pro e-auta hranici 6 milionů kWh. U stojanů ČEZ využili řidiči službu futurego více než 271tisíckrát a v průměru si pokaždé odvezli asi 23 kWh certifikované bezemisní elektřiny. Vedle stále rostoucího počtu elektroaut na českých silnicích táhne trend především další rozšiřování sítě a posilování podílu ultrarychlých stojanů. ČEZ tento vývoj v 1. pololetí podpořil zprovozněním 74 nových dobíjecích stanic a celkový výkon sítě vytáhnul až k 85 MW. Výsledkem je 76procentní meziroční růst objemu odběrů a více než 50procentní skok v počtu dobíjení. Síť roste díky prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava i z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ.
„Chceme být při výstavbě dobíjecí infrastruktury i nadále v mírném předstihu před vývojem trhu. Za posledních 12 měsíců jsme proto navýšili počet stanic o téměř 170 a výkon sítě posílili z 58 na téměř 85 MW. Stavíme hlavně ultrarychlé dobíjecí stanice o výkonu 150 kW a více, kterých už řidičům nabízíme 160, zvyšujeme i výkony stojanů ve frekventovaných místech a vylepšujeme služby pro zákazníky v čele s aplikací futurego. Výsledkem je, že už osm měsíců v řadě překračují odběry v naší sítí hranici 1 MWh. Hlavními cíli pro letošní rok jednoznačně zůstávají dosažení hranice 1 000 stojanů v síti, celkového výkonu 100 MW a odběrů na hranici 13 milionů kWh,“ říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani.
Řidiči u ČEZ načerpají energii v průměru nejrychleji v celé ČR, a to díky nejvyššímu výkonu celé sítě stojanů. Klíčem k udržení pozice českého lídra ve službách veřejného dobíjení je hlavně pokračující výstavba velkých hubů s větším počtem vysokorychlostních stanic o výkonu až 360 kW. Právě u nich si řidiči mohou během 10 minut doplnit baterie aut na dalších 150 km jízdy. Kombinace velkých hubů a ultrarychlých stanic přináší řidičům výrazné zkrácení celkových časů dobíjení.
„Snažíme se stanice stavět ve frekventovaných lokalitách a zvyšovat počet hubů sestávajících z minimálně tří ultrarychlých stojanů. Takových lokalit chceme po celé republice nabízet do konce roku přes čtyřicet. Ke kvalitě řešení samozřejmě patří i odpovídající zázemí, které jednotlivá místa řidičům během dobíjení poskytují. Díky široké síti infrastrukturních partnerů v čele s obchodními řetězci, restauracemi a sítěmi čerpacích stanic se nám nastavený standard daří držet. Všechny tyto řetězce se navíc naučily chápat řidiče elektromobilů jako zajímavou novou cílovou skupinu,“ říká manažer útvaru realizace a správa dobíjecích stanic ČEZ Tomáš Chmelík.
- Síť může v jednom okamžiku dodávat ekologickou energii do baterií více než 1 800 elektromobilů.
- Letos zatím řidiči zastavili u stojanů ČEZ k dobíjení v 271 024 případech. Bylo to o 54 % více než 175 tisíc „tankování“ v prvním pololetí roku 2024.
- Zatímco loni od ledna do června činil průměrný odběr elektřiny při jednom „tankování“ 20,1 kWh, letos překročil 22,9 kWh.
- Nejvytíženějšími stanicemi s pololetními odběry v řádu vysokých desítek tisíc kWh jsou ultrafasty u dálnic D1 (Loket), D5 (Olympia Plzeň), D10 (Olympia Ml. Boleslav) a D35 (McDonalds Unčovice) a v Praze.
KOMENTÁŘE